Thailand A.K.A. het oude Siam

Lotte van trigt

Voor het eerst sinds drie jaar ging ik weer voor het eerst in mijn eentje op vakantie. Ik had deze vrij last minute gepland, Ticket geboekt lonely planet gekocht en gaan met die pisang! Na mijn Bali ervaring was dit mijn tweede Azië experience zogezegd en het is prima reizen in je eentje! Al moet ik eerlijk zeggen dat Thailand behoorlijk toeristisch is dat je door alle Europeanen de Thaise mensen soms niet meer ziet. Begrijp mij niet verkeerd Thailand is een prachtig land maar het toerisme is daar zo groot en aanwezig en dat is helaas duidelijk terug te zien.

Eerste avond ontmoet laatste avond

wanderlotje thailand

Na een vlucht van 11 uur kwam ik aan het Bangkok, 11 uur in zo’n koektrommel is voor mij best een opgave. Ik had mijn eerste hotel al geregeld, vlak bij het grote paleis van de koning en de verschrikkelijke khoa san road, maar wel lekker centraal zullen we maar denken! Spullen droppen en op verkenning! Het mooie was dat vrienden van mij ook in Bangkok zaten en het voor hun de laatste avond zou zijn.. Nou dat konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan en wij hadden afgesproken ergens in het business centrum van Bangkok op een rooftop bar. Na bij het zwembad even te zijn bijgekomen heb ik voordat ik richting onze meeting point ging nog even de Thaise fundering van dit hotel getest want even die pijnlijke, stijve spieren en gewrichten losmaken met een HIIT workout is altijd een goed idee! Om mij vervolgens gigantisch te laten af zetten door een Thaise taxi chauffeur maar dat hoort allemaal bij de Thailand ervaring dus ook dat is top! Die cocktails op die rooftopbar gingen er prima in en op een lege maag met toch wel een jetleg vielen die prima! Na een avond vol wilde verhalen en goeie tips terug met de taxi en dat was nog een hele onderneming.. Aangezien ik mij weigerde nog een keer af te laten zetten ging dat niet zonder slag of stoot.. Maar een blonde toch iet wat dronken Europeaan die perse met de meter wilde werd na 4 keer overstappen uiteindelijk toch niet geweigerd en kwam ik een stuk goedkoper in mijn hotel aan dan op de heenweg!

Als Hollander ga je ook fietsen in Bangkok

De volgende dag had ik een fiets tour geboekt door Bangkok een van de must do’s eerst met mijn toch wel ietwat brakke kop een bezoek gebracht aan het koningspaleis ook zoiets wat je gezien moet hebben. Ook de tweede dag lapte ik een van de vele adviezen aan mijn laars, er wordt altijd gewaarschuwd niet te eten bij die straatkraampjes nou ik met mijn brakke kop had in geen 18 uur meer gegeten had honger en die phad thai rook verrukkelijk en daar heb ik heerlijk van gesmikkeld! Als je heel veel goud en glimmende gebouwen, tempels en ornamenten wil zien is het paleis van de koning in Bangkok alles wat je nodig hebt, heel bijzonder om dat te zien! Gevolgd door een 5 uur lange fietstocht door Bangkok en de buitenwijken van Bangkok waar ik mijn eerste selfie ever maakte, een historisch momentje! Het is een te gekke fietstocht en voor iedereen die nog naar Bangkok gaat zeker aan te raden! Fietsen bij Co van Kessel, mooie gele fietsen wat mij doet denken aan mijn eigen trouwe stalen ros!

Het begin van het geijkte rondje

Thailand is prachtig, en heeft heel veel verschillende gebieden, mooie oude steden, bergen, jungle en natuurlijk strand! Bezoekje aan het strand stond ook zeker op mijn lijstje maar eerst.. Watervallen, de oude hoofdstad het hoge noorden, Khoa Sok national parc en dan.. chillen met die billen zogezegd. Ik

Erawan watervallen wanderlotje

heb een lichte obsessie voor watervallen dus toen ik hoorde van de Erawan watervallen moest ik daarnaartoe! Zo gezegd zo gedaan, wat een prachtig national park en wat een mooie omgeving heel veel historie ook met de River Kwai en de bijbehorende brug.. Zeker de moeite waard op te bezoeken. Bangkok is tegenwoordig de hoofdstad van Thailand maar vroeger was dat ayutthaya, dit is een prachtige stad, heel veel mooie oude tempels waar ik aan het einde van de middag met een tuk tuk een bezoekje aan heb gebracht. Zo ook het wel bekende beeld van de buddah die vergroeid is in de boom.. Heel bijzonder en mooi om te zien. De volgende avond kwam het gedeelte van de reis waar ik toch stiekem wel een beetje tegen op zag..

Het noorden van het oude Siam

Wanderlotje thailand

De nachttrein naar Chiang Mai! Mijn rug is met dat soort tripjes altijd een onzekere factor plus dat ik veel verschillende horror stories had gehoord over deze trip, maar ik vond dat ik het moest proberen dus daar ging ik! Backpack op en hup die trein in! Nou die treinreis zullen we maar snel vergeten.. dat geschommel en zo’n lekker benauwd treintje is niks voor mij maar grote voordeel is dat je compleet geradbraakt in het hoge noorden van Thailand het oude Siam uitkomt en gelijk de boel kan verkennen in Chiang Mai! Het is een mooie stad met heel veel lekkere eettentjes al heb ik in Thailand echt nergens slecht gegeten! In Chiang Mai wilde ik vooral van de mooie natuur genieten en even flink wandelen! Nou dat heb ik gedaan, wat een prachtige omgeving is dat en ook hier had ik het voorrecht om weer even in zo’n waterval te plonsen! Drie dagen Noord Thailand is veel te kort, het mooie Pai over moeten slaan dus wie weet gaan we nog een keer terug!

Het goddelijke zuiden

Khoa Sok thailand wanderlotje

Vanuit Chiang Mai, ben ik naar Surat thani gevlogen, waar ik eerst het prachtige Khoa Sok national park zou bezoeken en daarna zou gaan eiland hoppen! Khoa Sok was toch wel echt een hoogtepuntje, wat een prachtig national park! het staat bijna helemaal onderwater, en dan komen er enorme rotspilaren en eilandjes boven dat water uit. Lekker 1 nacht slapen op een hutje op het water.. Alhoewel laat dat lekker maar weg want halverwege de nacht werd ik wakker van een kakkerlak die over mij heen liep en nou ben ik absolKoh Sok National parkuut niet bang voor spinnen en slangen, maar kakkerlakken vind ik echt heel nasty dus laten we het erop houden dat ik al ver voor zondsondergang wakker was en dus mijn

ochtendworkout eruit kon knallen daar aan dat water, mooie plek om lekker te zweten! Na twee dagen kajakken, wandelen, zwemmen en zelfs weer een waterval was het tijd om terug te gaan naar de bewoonde wereld! Helaas! Waar is Tarzan als je hem nodig hebt!

Finding Nemo

Mijn laatste dagen bestonden uit eilandhoppen! Vanwege het regenseizoen waren er een paar eilanden

Nang Yuan Island thailand wanderlotje

niet zo geschikt om te bezoeken dus ik ben naar Ko Toa geweest en heb hier voor zeemeermin gespeeld, nemo gezocht, en het prachtige eilandje Nang Yuan eiland bezocht! Echt een aanrader, zeker het uikijkpunt waar je even flink stukje heuvelop voor moet gaan en in de rij moet staan voor de karakteristieke foto maar dan heb je wel wat zeg maar! De laatste 3 dagen was het toch ietwat toeristische Ko Samui aan de beurt maar ach een kokosnoot in je hand op een mooi strand en lekker eten dan neem je die andere toeristen ook voor lief! Het zal je niet verbazen dat ik ook hier een waterval heb weten te vinden! na drie dagen en een vlucht van 1 uur en ik stond weer in Bangkok waar ik mij de laatste nacht heb verwend met een super de luxe heerlijk hotel om mij geestelijk voor te bereiden op mijn terug vlucht en Nederland!

Thailand wanderlotje

Zo heb ik 3 weken fantastisch thailand toch in weer mooi in iets meer dan 1200 woorden weten te proppen! Ik zeg chapeau!

Deel dit bericht met je vrienden

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zoek

Check m'n Instagram

Meest Recente Artikelen

Proza over 2023 en toekomstmuziek

Proza over 2023 en toekomstmuziek voor 2024

De eerste maand van het jaar  2024 is inmiddels al ruim over de helft maar ik mijmer graag nog even heel kort terug over vorig jaar. Goede proza kost tijd om te schrijven en zoals ze in het Engels zo mooi zeggen:’ You can’t rush

Dromen zijn geen bedrog

Marco zong vroeger dromen zijn bedrog.. Maar ik kan je zeggen dat er toch een droom is uitgekomen en hoe! Al vanaf de allereerste keer dat ik over de triatlon sport hoorde wilde ik meedoen aan het WK Ironman op Hawaii en ik heb deze

De fiets-foto op hawaii- just like a pro

Where it all started – Holomua

Eindelijk is het zover…Ik ben op dé plek where it all started, de Ironman, 45 jaar geleden op Hawaii. Waar een aantal mensen de discussie hadden welke atleet, zwemmer, fietser of loper de meest fitte persoon was. Ze besloten dan ook een uitdaging met elkaar

Lees verder »

Dit vind je misschien ook leuk om te lezen